
2018 yılını geride bıraktık ve her sene sitelerde yapılan düzenlemeler ile birlikte boyutları da artmaktadır. Diğer yandan browserların da siteleri açma hızları iyileşmekte ve bu yönde çalışmalar yapmaktadır. Peki ortalama olarak sitenin açılma hızları nedir ? Bu sorunun cevabını Google'ın yaptığı araştırma ile size sunacağız.
Sitelerin ortalama hızlarını Google yaptığı araştırmada sektöre göre değişkenlik gösterdiğini saptamış ve her sektörün ortalama bir süresini çıkartmış. Ayrıca bu yazımızda sitelerin açılma sürelerinin yanı sıra ortalama boyutlarını da inceleyeceğiz. Ayrıca sizler de kendi sitenizin hızı ile ilgili fikir edinebilmesi açısında sizlere bağzı bağlantılar paylaşacağız ve buradan siz de sitenizin durumu hakkında fikir sahibi olabileceksiniz.
Araştırmanın ana merkezi mobil cihazlarda sitelerin hızları olacak. Mobil cihazların kullanımı her geçen yıl artıyor ve aşağıdaki grafikte mobildeki artışı detaylı olarak inceleyebilirsiniz. Son yıllarda ciddi bir büyüme kat ettiğini söylemek mümkün.
2014 yılı itibari ile mobil kullanım masa üstü kullanımı geçti ve artık farkı açmakta. Google'da bu durumu farkederek mobilde sitelerin açılması ile ilgili bir araştırma yaptı ve bu araştırmayı buradan inceleyebilirsiniz.
Yapılan araştırmaya göre sitelerin tamamen yüklenmesi için gerekli ortalama süre 22 saniyedir. Bunun yanı sıra insanların %53'ü ise sitelerin açılma hızları 3 saniyeyi geçmesi durumunda mobil sayfalardan ayrıldığını tespit edilmiş.
Bu sizin için şaşrıtıcı bir cümle gibi gelebilir size ama burada önemli detay " tamamen" kelimesinde yatmakta. Birçok web sitesi sizin için açılmış olsa dahi arka tarafta hala birçok alan, komut dosyaları ve kodları yüklemeye devam etmektedir. Yazılımda önemli olan kullanıcıya kullanması için gerekli kodları ilk önce açmak ve arka tarafta ise diğer dosyaları açtırmaya devam etmektir. Bu konunun önemi herkesce bilinmeli ve sitelerinizi bu konuda hassasiyet gösteren ajanslara vermelisiniz.
Belirttiğimiz gibi ortalama süreler için Google yaptığı araştırmada farklı sektörleri ve farklı lokasyonları baz alarak bir süre çıkartmış.
Site hızı ile sitenin boyutu konusunda doğrudan bir bağ vardır ve bunu yok sayamazsınız. Bu araştırmada da sitenin resimler, kod dosyaları dahil olarak MB şeklindeki boyutlarını görebilirsiniz.
Google'ın yaptığı araştırmaları gördüğümüze göre sıra geldi kendi web sitenizin bu ortalamanın neresinde olduğunuzdur. Bunu bilmeniz için gerekli olan birkaç web sitesi var ve bu web siteleri sayesinde sitenizin detaylı raporunu alabiliyorsunuz.
- WebPageTest: Sitenizin performansını ölçebileceğiniz kolay kullanımı olan bir web sayfası.
- Pingdom: Aynı ölçümleri yapan basit bir araç.
- Google PageSpeed Insights: Google'ın yazılımcılara verdiği ama herkesin sorunsuz bir şekilde sitesini sorgulayabildiği bir sayfa. Ayrıca sonuçların sonrasında tavsiyeler de vermektedir.
Bu araçlar sayesinde zaman zaman sitenizin durumunu incelemeniz sizin için faydalı olacaktır. Çünkü web siteniz sürekli olarak değişiyor ve sitelere girilen browserlar da yenileniyor. Sitenizin son durumunu takip edip güncel olmak çok kiritik bir konumda.
2018 yılı ortalama bilgileri bunlardı. 2019 yılında da bu standartlarda ilerleyecek ve siz de bu stnadartlarda kalmaya devam etmelisiniz. Bu sonuçlar ile sizin siteniz de aynı şeyi veriyorsa o zaman rakiplerinizden bir adım daha önde olacak ve avantajı elde edebilceksiniz. Web sayfanızda bir saniyelik gecikme dönüşümlerde %7, sayfalarda %11, sayfa memnuniyetinde %16 ve müşteri memnuniyetinde %16 lık bir azalma anlamını taşımaktadır.
Size bir başka bilgi aktaralım. Sitenizin açılma süresi 4 saniyeden fazla sürerse, 4 ziyaretçiden 1'i web sitenizi terk etmektedir. Kullanıcıların %46'sı düşük performanslı web sitelerini tekrar ziyaret etmiyor. Mobil üzerinden siteye erişen kullanıcıların %74'ü ise sitenin açılması 5 saniyeyi aşması durumunda siteyi kapatacaklardır. Sayfa yükleme süresinin 1 saniyelik gecikmesi Amazon gibi dev e-ticaret satıcılar için yıllık 1.6 milyar dolarlık bir zarar neden olabilir. Bu konudaki araştırmayı da incelemek için tıklayınız.
Pazarlama neredeyse tüm markaların bel kemiğidir ve çok önemli bir yer tutar şir
Devamı..Günümüz teknolojinin hizli bir şekilde gelişmesi ve gün geçtikçe
Devamı..Google SEO optimizasyonu için her yıl çok daha fazla yenilikler getiriyor ve bu s&uum
Devamı..