
2021 tüm sektörler için yeni trendleri de peşinde getirdi. Ofisler evlere taşındı, toplantılar yarı pijamalı yapılmaya başlandı. Dijital dünya hiç olmadığı kadar kalabalık bugünlerde öyle ki e-ticaret zirvesini yaşıyor. Peki e-ticareti 2021’de neler bekliyor?
Acele Etmeyen Gönderi Ödülleri
Gelişen teknoloji herkesi hız dünyasının içine bıraktı. Durum böyle olunca da tüketiciler söz konusu online alışveriş olduğunda ücretsiz ve hızlı sevkiyat sunan markaları öncelikli olarak tercih etmeye başladı. Ancak 2020'de yaşanan küresel salgın online alışverişte büyük bir artışın yaşanmasına neden oldu. Ve bu duruma tam hazır olmayan e-ticaret şirketleri, kargo ortakları ve teslimat hizmeti sağlayıcıları bu tempoya ayak uyduramadı.
Birçok e-ticaret mağazası hala müşterileri bu gecikmeler hakkında önceden bilgilendirmese de yeni bir ödeme trendi görmeye başlıyoruz. Bu yeni trend ise şöyle, eğer alışveriş yaparken ürünün size ulaşmasında acele etmezseniz bunun karşılığında belki kargo ücreti ödemiyor yahut ekstra bir ürün ile ödüllendiriliyorsunuz. Böylece hem marka hem de müşteri için karşılıklı bir memnuniyet yaratılıyor.
Dinamik Fiyatlandırma
Dinamik fiyatlandırma, e-ticaret firmalarının rekabet içinde kalmasını ve müşteri alanını da genişletmesini sağlar. Unutmayın ki dünyanın en iyi, en sağlam ya da en güzel ürününü satsanız bile, eğer fiyatlama stratejiniz doğru değilse beklediğiniz kadar satış yapamazsınız. Ürünlerinizi satışa açarken hem sizin hem de müşterilerinizi için doğru fiyatı seçtiğinizden emin olun.
Ürünleriniz için en iyi fiyatı belirlerken dinamik fiyatlandırma yazılımından faydalanabilirsiniz. Bu araçlar, sizin adınıza optimum maliyeti belirlerken; rakiplerinizin fiyatları, pazar talebi ve ürünlerinizin algılanan değeri hakkındaki bilgilerden faydalanır.
Mobilde E-Ticaret
Tüketicilerin online alışveriş davranışları arttıkça, masaüstü cihazlardan mobil cihazlarına geçişi de artıyor. Yapılan çalışmalar ve sektör öngörüleri 2021 yılı sonunda mobil cihazların toplam e-ticaret satışlarının neredeyse %73’ünü oluşturacağını söylüyor. Ayrıca, online alışveriş yapanların yaklaşık %30’u, e- ticaret sitenizin mobil uyumlu (responsive tasarım) olmadığını fark ettiklerinde alışveriş anında sepetlerini terk etme olasılıkları yüksek.
Sosyal E-Ticaret
Online alışveriş söz konusu olduğunda artık sadece e-ticaret siteleri değil sosyal medya platformları da öne çıkıyor. Günümüz tüketicisi sosyal medya platformlarında kendilerine en iyi fırsatları yakalama imkanı sunan entegre deneyime sahipler. Sosyal medya platformlarında online reklam yoğunluğunun artması ile tüketiciler bu platformlarda satın alma niyetleri olan ürünler hakkında daha rahat bilgi sahibi olabilmekte ve istenilen ürünleri satın almak için ilgili linkleri takip edebilmektedir.
İçinde bulunduğumuz 2021 yılında sosyal ticaret, e-ticaret endüstrisi üzerinde etkisi olacak en önemli ve en etkili trendlerinden biri olacak gibi görünüyor. Bu nedenle, e- ticaret sitelerinin sosyal medya hesapları ile entegrasyonu ne kadar güçlü olursa yaratacağı etki de o denli büyük olacaktır.
Ücretsiz Kargo ve Ücretsiz İade
Birçok online ticaret kullanıcısı alışveriş yaparken kargo ücreti ödemekten kaçınmanın yollarını aramaktadır. Kimi zaman o ürünü almaktan vazgeçme davranışına sebep olacak kadar önemli olabilen kargo ücretlerinde yapılacak ücretsiz kargo seçeneği 2021’de daha da önemli hale gelecektir. Alternatiflerin çok olduğu günümüz koşullarında vazgeçilmek artık çok kolay.
Ücretsiz kargo ve ücretsiz iade 2021’de birçok e-ticaret sitesi için en önemli trendlerden biri haline gelecek. Eğer şu an ücretsiz kargo hizmeti veremiyorsunuz, seçenekleri arttırarak da bu işe başlayabilirsiniz.
Tam açılımıyla Secure Sockets Layer olan ve Türkçe’ye “güvenl
Devamı..Gün geçtikçe artan web siteleri arasından sıyrılıp, arama sonuçlarınd
Devamı..Sosyal hayatta birini ziyarete gittiğinizde, önce kapıyı çalar ve karşı tarafın a&
Devamı..