
Günümüzde insanların bilgiye ulaşmada en sık başvurduğu yöntemlerden biri olan arama motorları yazılım olarak belli temel noktalar üzerinden hareket eder. Google’ın tarayıcı botları sayfaları tarayıp indeksleme yaparken bazı detaylara daha dikkatli inceler. Bunları da özetleyecek olursak;
- Sayfada yayınlanan içerik ve yayınlanan içeriğin kullanıcının hangi ihtiyacına yönelik olduğu,
- Kullanıcıların yaptıkları aramalar sonucunda neye ulaşmak istedikleri
arama motorlarının önemli bulduğu iki temel nokta olarak karşımıza çıkar. Burada da LSI devreye giriyor.
LSI (Latent Semantic Indexing) Türkçe’ye çevrilen haliyle ‘Gizli Anlamsal İndeksleme’ ; içerikte yer alan kelimelerle aynı manaya gelen ve yan yana sık kullanılan kelimeleri detaylı bir şekilde analiz eden bir Google özelliğidir. Kullanıcıların aramalarına en faydalı biçimde cevap verme amacı taşıyan arama motorları, kelimeler arasında anlamsal bir bağ kurarak onlara en doğru sıralamayı sunmaya çalışır.
LSI ve insan beyni genel olarak benzer bir veri işleme mantığına sahiptir. İnsan zihni bilgiyi bağlamsal olarak işler. Örneğin; Güdük Necmi, İnek Şaban ve Damat Ferit kelimelerini duyan yahut okuyan biri siz filmin ismini vermeseniz dahi orada ‘Hababam Sınıfı’ filmlerinden bahsedildiğini anlayabilir. Bunun sebebi ise, bu kelimelerin zihninde belli bir bağ kurarak ortaya çıkardığı sonuçtur.
LSI da bunu arama motorları için gerçekleştirmektedir. Birbirinden farklı kelimeler arasında kurduğu anlamsal bağ sayesinde bu kelimelerden herhangi birini içeren bir arama yapıldığında indekslediği sayfalar arasında tarama yaparak alaka düzeyine göre bir sıralama ile kullanıcının önüne çıkarır.
LSI, Google’ın bilgileri insan beyni gibi işlemesine yardımcı olduğundan, arama motoru optimizasyonu için son derece faydalıdır. Arama motorlarının yorumlama yeteneğini oluşturan LSI arama sonuçlarını daha alakalı şekilde sıralayarak, yayıncılar, pazarlama ve satışçılar için büyük bir kolaylık sağlamaktadır.
Hangi anahtar kelimelerle daha verimli sonuçların alınacağını öğrenen pazarlama ve satışçılar, bu sayede Google aramalarında üst sıralara yerleşebilmekte hatta DA (Domain Authority) değerlerini de yükseltebilmektedir.
LSI sayesinde hedef kitlesine daha kolay ulaşabilen yayıncılar ise doğru içeriği doğru zamanda doğru kitleye sunmaktadır. Okuyucu kitlesinin ne ile ilgilendiğini bilerek ona göre de içerik üretebilme şansına sahip olan yayıncılar böylece daha geniş kitlelere de yayılma imkanı bulurlar.
Gizli anlamsal indeksleme, müşterilerinizin 'amacına' hitap ettiği için hayati öneme sahiptir. Fakat unutmayın ki bunun gizli bir formülü yahut bir denklemi yoktur. Yapmanız gereken kaliteli içerikler hazırlamak ve hedef kitlenizi bu içeriklerle buluşturmaktır. Bu durumda LSI siz çok uğraşmadan fayda sağlamaya başlayacaktır.
Temel anahtar kelime stratejinizle birlikte doğal olarak kullanılacak LSI anahtar kelimelerini seçerek, içeriğinizi yalnızca kitleniz için daha değerli hale getirmezsiniz, aynı zamanda arama sıralamalarınızı da iyileştirirsiniz.
Bu noktada da ilk önceliğiniz hedef kullanıcılarınız ve onların ne amaçla arama yaptığını belirlemek olmalı. Bu belirleme, anahtar kelimelerinizi seçerken temel kaynağınız olacaktır.
LSI anahtar kelimeleriniz, ziyaretçilerinizin birincil anahtar kelimenizle ilgili tüm sorularını yanıtlamak için orada olmalıdır. Sadece bilgi almak isteyen bir kullanıcıya satın alma ile ilgili bir içerik sunduğunuzda onun ihtiyacını tam manasıyla karşılayamamış olursunuz.
Kampanyanız için LSI anahtar kelimeleri ararken, müşterilerinizin sizi aramak için hangi kelimeleri kullandıklarını düşünerek işe başlayın. SEO izleme araçlarınızdaki sonuçları kontrol edin ve insanların sizi ve rakiplerinizi ararken ne aradıklarını öğrenin.
Keyword Planner, Google Ads ve Keywordtool.io gibi birçok farklı anahtar kelime planlayıcılarını kullanarak da LSI için anahtar kelimeler hazırlayabilirsiniz. LSI için özel olarak kullanılan LSI Graph/LSI Keyword Generator de anahtar kelimeler bulmanızda size yardımcı olacak. Önemli olan, içerikte ne çok az ne çok fazla olacak biçimde bu kelimelere yer vermektir. Ölçüyü tutturmak önemli aksi durumda değil sıralamada üst sıralarda yer almak Google tarafından spam bile yiyebilirsiniz.
Doğru kullanıldığında LSI web sitenizin trafiğini kuşkusuz arttıracaktır. Fakat tek başına asla yeterli değildir. Web sitenizin hızı, SEO uyumu, sayfa içi/sayfa dışı bağlantıları da fazlasıyla önemli. Web siteniz firmanızın dijital dünyadaki evidir, ziyaretçilerinizi iyi ağırlamalı ve tekrar gelmeleri için onlara sebepler vermelisiniz.
Arama motoru optimizasyonu hakkında günümüzde herkesin bir fikri olduğu kesindir. F
Devamı..İnternetin dönüşümüyle birlikte artık gündelik hayatımıza neredeyse he
Devamı..Gün geçtikçe artan web siteleri arasından sıyrılıp, arama sonuçlarınd
Devamı..