
Günümüz gelişen teknolojisi ile dijitalleşen dünya yalnızca kişileri değil artık markaları da sosyal medyaya çekiyor. Müşterisiyle daha yakından iletişim kurmak, karşılıklı etkileşime girerek onu daha iyi tanımak isteyen markalar LinkedIn’den whatsapp’a bütün sosyal iletişim kanallarından ‘merhaba’ demeye başlıyor.
Sosyal medya işletmelere belirledikleri hedef kitleye daha kolay ve daha uygun bir fiyatla ulaşma imkanı tanıyor. Geleneksel medyanın aksine sosyal medyada tüketiciyi yakalamak daha kolay. Anlık gerçekleştirilen iletişimle marka ve tüketici arasındaki tek yönlü ve soğuk iletişim yerini daha samimi bir iletişime bırakmış durumda.
Lakin sosyal medyada marka olmak hatta marka kalmak öyle sanıldığı gibi kolay değil. Sosyal medyada başarılı marka iletişiminin ise belli temel noktaları var. Hadi ne yapmak gerekiyormuş bakalım;
Sosyal medyaya adım atmadan önce markanızı karşınıza alın ve değerlendirin. Her yönüyle ince ince didikleyin hatta. Hangi konuda daha iyisiniz, sizin hakkınızda nasıl dedikodular dönüyor, rakipleriniz neler yapmış, bu sürede siz neler yapmışsınız ve şu an neredesiniz gibi sorular sorun markanıza. Aldığınız cevaplarla bir durum tespiti de yaparsınız artık.
Web siteniz markanızın dış görünüşü, vitrini hatta belki de evidir. Markanızla tanışmak isteyenlerin karşılaştığı ilk manzara kuşkusuz önce web siteniz ardından sosyal medya hesaplarınızdır. Onları evinize gelen misafir gibi düşünün. Gün içerisinde web sitenizi ziyaret eden herkes markanızın evine gelmiştir. Düzenli, güzel ve hoş bir ev ile karşılayın onları. Onların önerilerine daima kulak verin ki eksiklerinizi görüp onları düzeltebilin.
Sosyal medya çok kalabalık bir alan ve her geçen gün daha da kalabalıklaşıyor. Bu kalabalık içinde fark edilebilmek, yolculuğa devam edebilmek zorlaşıyor. Ve siz bu zorlu yolculuğa başlamadan önce iyi bir strateji kurgulayarak kestirme yollardan gidebilir yahut diğerlerine oranla daha çabuk ilerleyebilirsiniz. Ama unutmayın bu yolda en temel noktalardan biri de yaptığınız stratejinin gerçeğe uygunluğudur.
Gideceğiniz yolları seçtikten sonra, bu yolların sizleri hedeflediğiniz noktaya getirip getirmediğini değerlendirebileceğiniz uygulamalar keşfedin. Emin olun yolculuğunuz daha kolay hale gelecek.
Bu zorlu yolculukta izin verin yolları iyi bilen bir rehber eşlik etsin size. Sakın ‘bu yol kolay, plana falan gerek yok, hallederiz’ diyenlere aldanmayın. Gerçekten o yolun uzmanı olanları seçmelisiniz. Böylelikle hem kafanız rahat eder hem de yol güzel devam eder.
Eğer her şey yolunda gittiyse markanız sosyal medya yolculuğunu yarılamış diyebiliriz. Yani en azından yolun geride bıraktığınız kısmı sizi tanıyor artık. İşte bu yüzden artık işler daha kontrollü ve daha ciddi devam etmeli. Sizi herkes tanımıyorken hareket etmek kolaydı ama şimdi sizi bilen birileri var. Yolun yarısına gelene kadar elde ettiğiniz bilgileri, size önerilenleri, sorulan soruları toplayın ve süzgeçten geçirerek yeni içerikler üretin.
Ama sakın durup beklemeyin. Bu yolda beklemek sizi olduğunuz yerde sabit bırakmaz geriye düşürür. Yavaş yavaş bile olsa devam edin. Yolda tanıdıklarınıza yenilerini ekleyin. Onlar da sizi başka yenilerle tanıştıracak ve siz yalnız başladığınız bu yolculuğa daha kalabalık devam edeceksiniz.
Kalabalıklaştık diye sakın ‘Tamam, yeterli.’ demeyin. Çünkü değil!
Dijital dünyada büyümek bir toprakta meyve/sebze yetiştirmek gibidir. Ona düzenli ilgi göstermeniz ve sabırlı olmanız gerekir. Havalar her zaman güneşli olmaz, her zaman bahar yaşanmaz o yüzden rüzgar eserken, kar/kış geldiğinde de aynı sabır ve ilgiyle devam edin. O zaman sizleri daha mutlu edecek, çok daha tatlı bir sonuçla karşılaşacaksınız güvenin.
Bu uzun yolculukta yol arkadaşınız olmamızı isterseniz, bizlerle iletişime geçebilirsiniz.
Web tabanlı yazılım birçok farklı başlıkta ve derinlikte incelenebilir ancak genel bir
Devamı..Sosyal hayatta birini ziyarete gittiğinizde, önce kapıyı çalar ve karşı tarafın a&
Devamı..Dijital dünya uzun ve zorlu bir yolculuğa ev sahipliği yapıyor. Her ne kadar dışarıdan ko
Devamı..