
Her şeyin online olarak gerçekleştiği bu dönemlerde dijital pazarlamanın işletmeler için önemi de artmaya başladı. Yapılan araştırmalara göre dijital pazarlama yeteneklerini geliştiren işletmeler, %20’lere kadar gelir artışı ve maliyetlerde de %30’a varan tasarruflar elde edebiliyor.
Geleneksel pazarlamanın aksine daha düşük maliyete sahip olan dijital pazarlama, hedef kitle iletişiminde de daha hızlı sonuç alma imkanı sunar. Dijital kanalların doğru stratejiyle birleşimi, marka bilinirliğini arttırırken marka sadakati sağlanmasında da oldukça etkilidir. Dijital pazarlama, işletmelere aktif bir pazarlama sürecinde anlık işlemler gerçekleştirme, böylece aniden yaşanan gelişmelere hızlı ve kolay uyum sağlama imkanı sunar.
Dijital mecralarda gerçekleştirilen işlemler, geleneksel kanallarda yapılan işlemlere oranla daha kolay ölçümlenebilir. Bu ölçümler ile daha detaylı analizler gerçekleştirilerek kampanyalar ve stratejiler ortaya çıkarılır.
Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir?
Dijital pazarlama birçok farklı alanda kullanılabilmektedir. Bunların en sık kullanılan tekniklerinden bazıları şöyledir;
İçerik pazarlama, hikayenizi, markanız hakkında anlatmak istediklerinizi hem hedef kitlenize hem de hiç tanımadığınız ve ilişkinizin olmadığı farklı gruplara anlatabilmenize imkan sağlar. Hazırladığınız gerek görsel gerek metinsel içeriklerle geniş kitlelerle iletişim kurabilir ve onları varlığınızdan haberdar edebilirsiniz. İyi, kaliteli ve sürekli bir içerik yayını marka bilinirliğini ve tercih edilebilirliğini arttırmaktadır.
Sosyal medya, günümüzde herkesin içinde bulunduğu, kendine ait kalıpları ve davranış şekilleri olan bir dünya yaratmıştır. Büyük kalabalıkların, gün içerisinde saatlerce içinde bulunduğu bu dünya, markaların var olan ve potansiyel hedef kitleleriyle hızlı ve samimi bir iletişim kurabilmelerini sağlar. Geleneksel medya araçlarının aksine sosyal medya, daha gerçek ve daha doğal bir ortam yaratılmasını sağlar.
Mobil pazarlama, akıllı telefonların ve tabletlerin kullanımlarının artmasıyla daha da önemli hale gelmiştir. Web sitelerinizin mobil uyumlu olması hedef kitleniz için daha kolay ulaşılabilirlik imkanı sunar. E-ticaret sitesine sahipseniz mobil app ile kullanıcıların daha kolay bir alışveriş deneyimi yaşamasını, çerezler ile online davranışlarını analiz ederek kişiye özel hizmetler ve kampanyalar sunabilirsiniz. Böylece geri dönüşlerin niteliğini arttırabilir ve devamlılığını sağlayabilirsiniz.
E-posta pazarlama, hedef kitle ile aracısız ve direkt bir iletişim imkanı sunarak, markaların daha az maliyetle daha yüksek dönüşüm almasını sağlıyor. Yapılan ölçümler ve analizlerden elde edilen verilerle, cinsiyet, mesleki ve coğrafi özellikler, kültürel tercihlerine göre farklı farklı gruplara ayrılan hedef kitleler için hazırlanan mailler, kullanıcıların markaya bakışını değiştirmektedir. Doğru hedef kitleye doğru zamanda doğru içerikle ulaştırılan mail, dijital pazarlamanın önemli noktalarından biridir.
Dijital pazarlama, birçok farklı teknikle birlikte artık bir tercih değil zorunluluk olarak yoluna devam etmektedir. SEO, SEM, Remarketing, ınfluencer marketing gibi daha detaylı kullanım noktalarıyla geniş alanlara yayılarak işletmelerin işlerini kolaylaştırmaya devam etmektedir. Bu konularda merak ettiğiniz her şey için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Günümüz teknoloji dünyasında "dijital dönüşü" kelimes
Devamı..Google geçtiğimiz günlerde arama motoru sonuçları için yeni bir gün
Devamı..Ray Tomlinson tarafından gönderilen ilk e-postadan bugüne gelene kadar e-posta, özel
Devamı..